Teisių įgyjimas muzikos kūriniams dažnai yra ilgas ir sudėtingas procesas. Neretai dėl galimybės naudoti tam tikrus kūrinius atsakymo reikia laukti ilgus mėnesius, todėl apie tai reiktų galvoti iš anksto – dar prie pradedant filmavimą ar aktorių atranką. Muzikos kūriniai, kurie niekada nebuvo apsaugoti autorine teise yra viešo naudojimo subjektas ir gali būti naudojami be apribojimų. Šiems kūriniams priskiriamos, tarkime, liaudies dainos. Kita kategorija muzikos, kuri gali būti naudojama neįsigijus specialių teisių – kūriniai, kuriems autorinės teisės nebegalioja. Pavyzdžiui, kūriniai sukurti JAV, praėjus 75 metams yra laikomi viešais ir nesaugomais. Tačiau visuomet yra išimčių į kurias derėtų atkreipti dėmesį: ar kūriniui nepritaikyta vėlesnė aranžuotė ar interpretacijos, turinčios galiojančias autorines teises.
Read More
Taip, tai puiki vieta. Jeigu tai moksleivių šimtadienis, paskutinis skambutis, studentiška naftalininė cementofkė ar išleistuvių laistymas, ši vieta tikrai bus tinkama, gal net šiek tiek per prabangi. Tačiau nuomoti Saulynę svarbiai šeimos šventei tikrai nerekomenduočiau. Tai vieta be veido. Tiek savo išore, tiek vidumi. Pastato fasadas byloja vienintelį dalyką – tai, kad buvo stengiamasi pastatyti kuo didesnį ir talpesnį namą. Jis toks ir atrodo, didelis, padidintas, gal net didesnis už netoliese stovinčius medžius. Banketinė salė jokių ambicijų taip pat neturi. Plikos sienos ir užuolaidos. Jokių papildomų dekoro elementų ar bandymo įkvėpti tam tikrą jausmą ar asociaciją atsitiktiniam užklydėliui. Todėl visą dėmesį reikia sukaupti į prieš nosį padėtą lėkštę. Jeigu joje taip pat katastrofa, šventė iš tiesų gausis nepavydėtina.
Read More
Šiuolaikiniai videografai nuolat ieško įvairių priemonių, kad jų filmai atrodytų kinematografiškesni ir sukurtų įspūdį tarsi būtų atvykę tiesiai iš didžiausių Holivudo kino studijų. Laimė, technikos progresas daro įspūdingą pažangą ir įvarios kino pramonės technologijos tampa prieinamos vis didesnei auditorijai mėgėjų ir profesionalų. Jau kalbėjome, kokią įtaką vaizdo produkcijos gamybai padarė DSLR kameros pristatymas rinkai. Galimybė keisti kameros objektyvus mažo biudžeto projektuose iki tol atrodė tolima ir neįveikiama siekiamybė. DSLR kameros pakeitė situaciją ir leido iki tol išimtinai kino pramonei priklausiusias technologijas naudoti kurkas didesnei mėgėjų ir profesionalų auditorijai. Prisiminkite televizijų žinių laidų reportažus arba anksčiau filmuotų vestuvių filmų vaizdus. Kadrai pasižymi vienodu plokštumu, gyliu, mažai besiskiriančiomis kompozicijomis. Iš tiesų, kameros su nekeičiamais objektyvais, skirtos dokumentuoti faktus, tačiau būti itin kūrybiškam su jomis nepavyks. Standartinis židinio nuotolis, fokuso diapozonas visą medžiagą pavers daugmaž vienodu ir nuobodžiu turiniu. Viena iš mano labiausiai mėgiamų objektyvų kategorijų yra makro objektyvai, leidžiantys: filmuoti iš arti mikro pasaulio objektus ir kuriantys ypač siaurą fokuso lauką, koncentruojantį žiūrovo dėmesį prie ypatingai subtilių dalykų. Makro objektyvai yra nepakeičiama pagalba chaotiškose ir netvarkingose aplinkose. Jie geba neutralizuoti supantį foną ir sutelkti prasmę į detales, į kurias tikrovėje dažniausiai nekreipiame dėmesio. Peržiūrėję žemiau esantį vaizdų koliažą pajusite tikrąją makro objektyvų […]
Read More
Kiekviena jaunųjų pora formuoja savitą filmo nuotaiką, ritmą, spalvas. Todėl, kiekvienas vestuvių video kitoks ir nepakartojamas. Esu įsitikinęs, kad neįmanoma sukurti dviejų vienodų jungtuvių šventės filmų, nebent būtų dedamos dirbtinės pastangos ir naudojamos fiktyvios techninės priemonės. Tai tiesiog reikštų, kad filmo režisierius dirbo nenuoširdžiai. Iš tiesų tiek filmuojant šventę, tiek vėliau ilgas valandas leidžiant studijoje prie medžiagos montažo, neįmanoma nuslėpti ir ištrinti tų savybių, kuriomis naują pasaulį aplink save kuria ką tik užgimusi šeimyna. Vestuvių dieną aplinka nuostabiai tiksliai reflektuoja išgyvenamą poros ryšį, patiriamus jausmus, jų tikslus suvienyti savo širdis likusiam laikui ir dabarties akimirkų aistrą. Neklysime sakydami, jog iš Jaroslav’o ir Agnijos sklido tyros ir tvirtos meilės didingumas bei nepajudinamos bendrystės siekis. Visa tai liudijo kartu su operatoriumi ir fotografu aplankytos vietos. Filmas primena tarsi pasaką ar legendą, pasakojančius apie svarbiausias žmogiškąsias vertybes. Neries regioniniame parke užfiksuoti miško šaltiniai, pakrančių akmenys ir stora sąmanų paklode uždengti tankmės medžiai mena senuosius lietuvių mitus, bylojusius apie pasaulio ir žmonijos atsiradimą, jų genezę ir amžiną gyvenimo ir mirties ratą. Būtent toks yra Agnijos ir Jaroslav’o filmas. Gaivališkas, grynas ir tuo pačiu lengvas ir liekantis atmintyje, kaip naivi tačiau gilią patirtį perduodanti pasaka.
Read More