Kiek reikia vestuvių video operatorių Jūsų vestuvėms? Priminsiu, kad rimtiems Holivudo kino filmams sukurti prireikia kelių šimtų visiškai skirtingų specialyvių specialistų, o iš viso kino filmo kūrime gali dalyvauti kad ir 700 žmonių (tarkime, kaip legendinėje “Matricoje”). Iš jų gali būti 10 ar daugiau atsakingų vien už darbą vaizdo kameromis.
Vestuvių filmas gali taip pat virsti profesionaliu kino filmu, prie kurio dirbtų rimta didelė brigada. (Beje, tokių pavyzdžių būta ir Lietuvoje: tarkime, prisimenant įspūdingą Laimučio Pinkevičiaus ir Astos Valentaitės vestuvių ceremoniją, kurioje dirbo nemaža komanda specialistų, įskaitant visų laikų geriausią lietuvių kino operatorių Algirdą Mikutėną.) Tačiau, be abejo, reikia nepamiršti, kad vestuvių filmus užsako ne didelės prodiuserinės kompanijos ar investuotojai į kino pramonę, o daugumoje atvejų du jauni žmonės, kurie disponuoja asmeniniais finansais, skirtais privatiems poreikiams. Jų tikslas nėra pritraukti pilnas kino sales žmonių. Jų pageidavimas – kokybiškas vestuvinis filmas už adekvatų biudžetą.
Todėl kiekvienas papildomas operatorius vestuvių dieną didina vestuvių filmo biudžetą puse arba dviguba lėšų suma. O jeigu samdysite tris operatorius?
Ką šiuo atveju daryti ir koks pasirinkimas yra racionaliausias? Be abejo, papildoma kamera vestuvių filmą praturtina įvairesniai ir įdomesniais rakursais – tai labai svarbu siekiant išlaikyti optimalų filmo tempą ir dinamiką. Tokie vestuvių epizodai kaip priesaika bažnyčioje ar rotušėje montuojant ypač ilgas vestuvinio filmo versijas beveik neįsivaizduojami be papildomos antros kameros, kadangi tariant Jums amžinybei skirtus žodžius operatorius filmuojantis stambų planą negali judėti, kadangi šie kadrai nebus pakartoti ir vyksta tik vieną kartą, be dublio. Tačiau filme tokia scena bus ištęsta ir nuobodi. Tam reikalingas antras operatorius, kuris tuo metu fiksuoja bendresnius vidutinius ar plačius planus, o galbūt orienuojasi į Jus atlydėjusių svečių emocijas stambiu planu. Visai kas kita yra video sesijos gamtoje, kuomet galite jaunųjų prašyti pakartoti tam tikrus veiksmus ir tuomet keisti padėti, fiksuodami juos iš įvairių rakursų. Šiuo atveju keletas operatorių padėtų sutaupyti laiko ir visa tai nufilmuoti greičiau – jie tiesiog pasiskirstytų skirtingose pozicijose. Turėdami daugiau laiko galėtumėte prasimanyti įdomesnių siužeto vingių.
Visgi taupant lėšas, vienas patyręs operatorius taip pat gali nuveikti nemažai darbo, tačiau turėsite sutikti su tam tikrais kompromisais galutiniame vestuvinio filmo rezultate. Kuomet dirba vienas žmogus, geriau rinktis trumpesnę filmo versiją, kadangi operatoriui nereikės vargti stengiantis rasti (kas beveik neįmanoma) tinkamus kadrus vadinamiems dengimams, norint, kad filmas neatrodytų ištęstas ir statiškas. Tačiau vienas operatorius tikrai pajėgus užfiksuoti pakankamai medžiagos, kad jos užtektų reikliai ir solidžiai trumpesnei filmo versijai.
Tai yra esminiai skirtumai, kurie atsiranda, kuomet vestuvių filmą kuria skirtingas operatorių skaičius. Visi variantai yra geri, tačiau jų rezultatai gali būti skirtingi – abu kokybiški, tiesiog turint daugiau operatorių įdomesnės vaizdo medžiagos gali būti daugiau ir jos montažas nebus blankus ir varginantis žiūrovą.