Tiek vestuvių tiek kitų žanrų filmavimui būdingi tie patys technologiniai kameros laikymo (pozicijos parinkimo erdvėje) sprendimai, kuriuos galima suskirstyti į penkias pagrindines grupes.
1. Filmavimas trikoju (angl. tripod)
Trikojis maksimaliai stabilizuoja vaizdą. Kadrai atrodo preciziški, profesionalūs, tikslūs, kokybiški. Trikojų pasirinkimas yra gana didelis, jį lemia specifiniai poreikiai, kuriuos, manau, aptarsime ateityje: kameros galimų pozicijų įvairovė, dydis (patogumas greitai keisti poziciją), svoris (galimybė profesionaliai fiksuoti kamerą ir išvengti pigių stovų drebėjimo nuo menkiausio prisilietimo), gulsčiuko integravimas ( leidžiantis nustatyti idealiai horizontalią kameros poziciją) ir kt.
Kamerų trikojų pasirinkimas iš ties didelis.
2. Filmavimas rankiniu būdu (angl. handheld)
Rankiniu būdu filmuoti kadrai atrodo nekokybiškai, neprofesionaliai, netobulai. Norint to išvengti, reikia nemažos filmavimo nuo rankos patirties, kad pavyktų kamerą suvaldyti ir fiksuoti vaizdą prilygstantį užfiksuotam mechaniniu trikoju. Tačiau, vėlgi, rankinis filmavimas taip pat reikalingas įvairiose situacijose – arba yra neišvengiamas (nėra kitų galimybių pasistatyti stovus ir pan.). Rankinis filmavimas imituoja natūralų vaizdą matomą judant žmogui, jis gali būti naudojamas kelti baimės, nerimo nuotaikoms. Visgi rankinio filmavimo taikymui daug erdvės nėra, todėl – jeigu nėra kitų galimybių stabilizuoti kamerai – derėtų vystyti rankinio filmavimo įgūdžius. T.y. praleisti kuo daugiau laiko su kamera rankose.
3. Kamerų slankikliai, kranai, keltuvai (angl. slider, camera dolly)
Tai sekantis žingsnis profesionalumo link. Net paprasti ir primityvūs slider‘iai (pvz. kamerai lėtai judant horizontalia platforma) sukuria žiūrovams vaizdo didingumo, tobulumo įspūdį. Įvairiomis trajektorijomis judančios kameros leidžia geriau pajusti erdvę, sceną, aiškiaiu atskleidžia objektų tarpusavio santykius. Visa tai žiūrovą betarpiškiau įtraukia į matomą vaizdą ekrane.
Susipažinkite su įvairiais vaizdo kamerų slankiklių, keltuvų, kranų modeliais.
4. Rankinis filmavimas fiksuota kamera (angl. handheld steadicam)
Specialios įrangos amortizuončios operatoriaus judesius dėka galima sukurti puikius slow motion kadrus, arba suteikti vaizdui energijos, nelygu, kokia operatoriaus užduotis. Tiesioginė rankinio filmavimo fiksuota kamera prasmė – galimybė operatoriui nuolat judėti išlaikant objektyve stabilų vaizdą. Be abejo, nereikia tikėtis, kad šie mobilūs kamerų stabilizatoriai viską padaro už filmuotoją. Deja, ne, šokinėti į orą ar šokti negalėsite, be to reikės taip pat pasipraktikuoti norint paties geriausio rezultato.
Štai kaip atrodo mobilūs kamerų stabilizatoriai ir jų įvairovė.
5. Filmavimas vienakoju (angl. monopod)
Vienakojo stovo pagalba sukuriamas tarpinis rezultatas tarp neapdoroto vaizdo (rankinis filmavimas) ir švelnaus bei tikslaus vaizdo nufilmuoto naudojant trikojį stovą. Toks principas gali būti naudojamas kuriant tam tikrą intrigą ar dinamišką ir gyvą filmą.