Aptarus su jaunaisiais vestuvių eigą ir numačius, koks galėtų būti būsimo filmo scenarijus, atėjus vestuvių dienai prasideda svarbiausias kūrybos etapas – vestuvių filmavimas. Pasižiūrėkite keletą mano sukurtų vestuvių filmų. Kadrai, kuriuos įsiminsite padės lengviau suprasti tai, apie ką kalbėsime šiame dienoraščio įraše:
Jaunieji dažniausiai skiria nemažai lėšų tam, kad vestuvių diena būtų įsimintina, šventiška ir nekasdienė: nuomoja drabužius, prabangius automobilius, užsisako originalias puokštes, stengiasi įprasminti kiekvieną vietą, kurioje apsilanko vestuvių dienos metu (puošia bažnyčią, civilinės santuokos registracijos vietą, vakarinio pokylio salę), leidžia balionus ar kiniškus žibintus, šauna saliutus, konditeriai jiems pagamina vienetinį tortą, kitus neįprastus patiekalus. Kam visa tai? Tam, kad vestuvių operatorius visa tai užfiksuotų vaizdo kameroje. Galbūt daugumai atrodo, kad šventinės atributikos filmavimas yra banalus ir nereikšmingas, tačiau jis leidžia paįvairinti vestuvių filmą, šią medžiagą panaudoti užsklandoms, leisti žiūrovui atsikvėpti, suteikti vaizdui lengvumo pojūtį, o svarbiausia – praėjus tam tikram laikui tokie kadrai padeda beveik tobulai atkurti kadaise įvykusios šventės nuotaiką. Taigi, kelionė laiku Jums garantuota!
Svečiai! Nuotaka ir jaunikis paprastai sukviečia į savo vestuves pačius brangiausius žmonės, tarp kurių būtinai sutiksime retai matomus giminaičius ar draugus, gyvenančius pačiose įvairiausiose pasaulio vietose. Ką veikia operatorius? Nepailsdamas dirba, įamžindamas šių žmonių bendravimo su jaunaisiais akimirkas ir svečių nuotaiką šventės metu: jų susikaupimą, atsipailaidavimą, džiaugsmo ir juoko momentus bei susijaudinimo ašaras. Tėvų, draugų, giminaičių, kolegų įvairialypiai portretai turi būti vienu iš svarbiausių vestuvių filmavimo objektu.
Gamta, gatvės, miestas ir aplinka, kurioje operatorius atsiduria kartu su šventės dalyviais taip pat labai svarbūs. Šios besikeičiančios dienos bėgyje erdvės turi intuityviai diktuoti operatoriui kadrus, kompozicijas ir bendrą scenarijaus koncepciją. Vestuvių operatorius turi reaguoti žaibiškai ir greitai, nes vestuvės vyksta dideliu tempu ir vaizdai keičiasi labai greitai. Galbūt pro Jus miesto gatvėje praėjo spalvingas orkestras su nuostabiai apsirengusiais muzikantais grojančiais spindinčiais variniais pučiamaisiais ir dailiai atšvaitus metančiais metaliaismušamųjų apvadais? Šie vaizdai turėjo pakliūti į vaizdo medžiagą! Vaikštote ežero ar upės pakrante ir pastebite seną, užmirštą valtį. Pivalote sukurti mikro siužetą! Vestuvių operatorius vestuvių dieną privalo tapti gamtos ir realaus pasaulio dalyviu, jausti visa, kas supa jį aplinkui ir tvarkingai bei atidžiai įkomponuoti ir suderinti su pagrindiniu filmo objektu – jaunaisiais.
Jaunieji! Jie privalo neišnykti iš objektyvo visos šventės metu. Ar filmuojamas peizažas, ar ceremonijos dalis, ar kelionė, ar pasilinsminimas šokių aikštelėje – svarbiausia kompozicijos dalis – jaunieji ir jų santykis su kitais šiame rašinyje paminėtais akcentais. Be abejo, vestuvių filmuotojo užduotis – duoti jauniesiems atsikvėpti ir pailsėti nuo įkyrių vaizdo kameros lešių. Tačiau vestuvės yra tokia diena, kai kamera visuomet turi ką veikti, nes kažkuriame salės ar sodybos kampelyje tikrai vyksta kažkas įdomaus, ar ne?
Vestuvių filmavimui mes skiriame labai daug dėmesio: visos šventės metu ieškome įdomių kadrų, kompozicinių sprendimų, rakursų, spalvų ir formų derinių, daug dėmesio skiriame detalėms, portretams, simbolinei prasmei. Tik tokia įvairialypė vestuvių video medžiagos visuma gali padėti pagelbėti kokybiškam galutiniui rezultatui – vestuvių filmui.