Filmuoju vestuves – esu ne kartą girdėjęs tariant šį iš pažiūros nekaltą žodžių junginį. Arba klausiu žmogaus, ką jis veikia gyvenime. Jis atsako maždaug taip: “ai, mečiau darbą, eisiu filmuot arba fotografuot vestuvių, girdėjau visai neblogai galima uždirbti”. Tačiau ką iš to laimi jaunieji, tie žmonės, kurie Jums sumoka už šį darbą?
Būtų viskas labai paprasta, jeigu filmavimas pasibaigtų filmavimu. Tačiau jis susijęs su daugeliu techninių ir estetinių – meninių niuansų, be kurių išmanymo nepavyks padaryti patrauklaus ir malonaus akiai vestuvių filmo. Man patinka, tarkime, Pacific Pictures filmų kūrėjų požiūris, kurio esmė yra tokia: nesvarbu kokį renginį filmuojate (vestuves, krikštynas, gimtadienį ar kitą renginį) būsimas filmas turi tapti meno kūriniu, kuriuo galėtų žavėtis ir su nuostaba žiūrėti bet kuris pasaulio žmogus, ir būti įdomus ne tik Jūsų klientams. Filmas neturi turėti asmeniškumo ir privatumo ribų – tuomet jis bus netobulas. Jis turi įgyti vertę, kad filmą vienodai vertintų tiek klientas, tiek jo svečias tiek atsitiktinis žiūrovas.
“Einu filmuoti vestuves.” Ką tai reiškia? Jeigu randate žmogų, kuris sako, jog filmuoja vestuves, pasidomėkite ir paklauskite šių paprastų klausimų, kad galėtumėte įvertinti jo žinias ir profesionalumą:
1. Kokia video rezoliucija bus filmuojamos vestuvės: PAL, HDV, HD? Nepamirškite, kad šiais laikais kai kurie kompiuteriai atkuria geresnį vaizdą nei HD, todėl jų ekranuose bet kuris prastesnės rezoliucijos vaizdas atrodys dar prasčiau. Žinoma, TV ekrane vaizdas bus geresnis, bet kompiuterių dominavo ir jų iškeltos kartelės vaizdo kokybei nereikėtų pamiršti.
2. Ar operatorius filmuos rankiniu būdu, ar naudos papildomas priemones: vienakojį, trikojį, slankiklius, kameros stabilizatorių, o gal kraną? Visa tai nepaprastai paįvairina video medžiagą ir vestuvių filmą. Jeigu visas darbas atliekamas rankiniu būdu, reikia pasidomėti, kiek operatorius turi darbo patirties ir ar jis gali profesionaliai suvaldyti kamerą vien rankiniu būdu.
3. HD video medžiaga negali būti įrašyta į DVD diską. Tam yra skirti Blue-ray diskai. Žinoma, tai gali kainuoti Jums papildomai, tačiau jeigu Jums pasiūlys įsigyti Blue-ray, būsite tikri, kad medžiaga filmuojama HD rezoliucija.
4. Kokias kameras naudoja filmuotojas: šiuolaikiškas HD tipo video kameras ar DSLR kameras, kurių pirminė funkcija yra fotografavimas, tačiau, taip pat sparčiai populiarėja naudojant jas video srityje (dėka lankstesnių galimybių išgauti įvairius kinematografinius efektus). Tai subtilus klausimas, tačiau jis padės įvertinti, kiek operatorius išmano sritį ir kodėl renkasi vienokią ar kitokią kamerą.
5. Be abejo, galima lįsti toliau į mišką, tačiau detalesnis aiškinimąsis gali nepatikti operatoriui, o ir Jums patiems bus sunku patikrinti, ar buvo dirbama taip, kaip buvo sakoma. Galima aiškintis, ar operatorius dirba su auto kameros nustatymas, ar atsižvelgia į apšvietimo sąlygas ir nuolat perkonfigūruoja nustatymus dienos bėgyje, atsižvelgdamas į savo žinias, ar skiria dėmesio vaizdo medžiagos spalvinės charakteristikos korekcijoms parisvežęs medžiagą į studiją ir pan. Tačiau, pagalvokite, ar tikrai verta tiek gilintis. Atsakymų į pirmuosius keturis klausimus pilnai pakaks susidaryti aiškiam įspūdžiui, kaip masto ir kaip orientuojasi būsimasis Jūsų operatorius. Tuomet pereikime iš kart prie paskutiniojo punkto.
6. Ir pabaigai svarbiausias punktas. Operatoriaus meninio stiliaus atitikimas Jūsų gyvenimo būdui, pomėgiams, pasaulėžiūrai. Vertinkite, kokius kadrus fiksuoja jo kamerą, kaip ji juda, kokios kadrų kompozicijos, ar kiekvienas kadras turi prasmę, tikslą, nuotaiką, ar filme vyrauja vienodas apšvietimas (ar jis atitinka bendrą filmo koncepciją), ar Jums patinka jo spalvos, tempas, dinamika? Visa tai padės įvertinti operatoriaus darbų pavyzdžių peržiūra, ji taip pat padės atsakyti į aukščiau pateiktus klausimus ir pateiks kitos naudingos informacijos apie filmuotojo darbo principus. Galite padiskutuoti apie tai kokie filmai, muzika, kiti meno kūriniai patinka Jums ir operatoriui ir sutarti kažką panaudoti Jūsų vestuviniam filmui.